Gymnázium Žďár nad Sázavou se zapojilo do projektu Škola dotykem

27. 9. 2014 NOVINKY

Digitální třídu vybavenou nejmodernějšími technologiemi, tedy dotykovou obrazovkou a tablety, využívá od začátku nového školního roku Gymnázium Žďár nad Sázavou. To se zapojilo do projektu Škola dotykem, který získal záštitu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Zkoumat bude vlivy a přínosy dotykových technologií ve výuce. Realizátorem projektu Škola dotykem je nezisková organizace EDUkační LABoratoř (EDULAB) s podporou Samsung Electronics Czech and Slovak, které daly 12 školám v České republice k dispozici celkem 350 tabletů, 12 interaktivních obrazovek a další potřebné technologické i softwarové vybavení.

V moderní třídě se v rámci projektu Škola dotykem učí 29 studentů prvního ročníku osmiletého gymnázia. V průběhu školního roku budou společně s učiteli používat aplikace a vytvářet interaktivní materiály, které ukáží možnosti využívání dotykových zařízení ve školách. Všechny výstupy budou pro inspiraci dostupné na stránkách projektu www.skoladotykem.cz. V pátek 26. září oficiálně předali učebnu řediteli, učitelům, a především žákům, zástupci neziskové organizace EDULAB a společnosti Samsung za přítomnosti představitelů města Žďár nad Sázavou a kraje Vysočiny.

„Od žáků a učitelů očekáváme bohaté využití tabletů zejména v hodinách anglického jazyka, informatiky, českého jazyka, biologie, fyziky, dějepisu a občanské výchovy. Studenti je budou mít v průběhu výuky stále k dispozici. Po roční práci s tabletem získají bohaté zkušenosti a budou moci využívat i další pokročilejší techniku. V současné době probíhá zaškolování učitelů s prostředím Samsung School, ovládáním velkoplošné obrazovky i samotných tabletů,“ uvedl Vlastimil Čepelák, ředitel gymnázia.

Součástí projektu Škola dotykem je také realizace empirického výzkumu, jehož cílem je zjistit přínos dotykových technologií ve výuce. Výzkum zároveň zmapuje vnímání a postoje žáků a učitelů k těmto moderním pomůckám pro výuku.

Tisková zpráva ke stažení zde.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11