Inspekce: Moderní technologie patří i do mateřských škol
Praha – Používání moderních technologií má podle České školní inspekce (ČŠI) místo i v mateřských školách, kde je zatím nejméně rozšířeno. Na dnešní konferenci Školka hrou v praxi to řekla Irena Borkovcová, ředitelka Jihomoravského inspektorátu ČŠI. Používání moderních technologií by nemělo být samoúčelné, mělo by rozvíjet i jiné dovednosti dětí.
Ze 2600 případů, kdy inspektoři sledovali předškolní vzdělávání, byly dovednosti dětí v oblasti informačních technologií rozvíjeny ve 112 případech. Šlo o situace, kdy s moderními technologiemi zacházely samotné děti, nikoliv pouze učitelky.
Borkovcová poukázala na to, že některé učitelky v mateřských školách se nechtějí učit zacházet s moderními technologiemi. „Bez technologií se ale neobejdeme. Přirozeně obklopují současné děti,“ poznamenala.
Z více než 1500 učitelek, které inspekce oslovila, se školení v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT) zúčastnilo 8,7 procenta. Zájem o takto zaměřená školení by měla pětina. Školení v posledních 12 měsících častěji absolvovaly ředitelky, byla to pětina z nich. Dalších 17 procent by mělo zájem.
Stejně jako na všech ostatních stupních vzdělávání považuje také v mateřských školách inspekce za nejdůležitější podporu rozvoje každého žáka. Individualizaci přístupu k dětem podle Borkovcové umožňují mimo jiné i metodické materiály projektu Školka hrou, které zpracovala nezisková organizace EDUkační LABoratoř (EDULAB).
Zdroj: denik.cz