Pro učitele jsme připravili několik kurzů formativního hodnocení, které na sebe navazují – pokud chce škola absolvovat pouze první, který učitelům poskytne důležitý vhled do tématu – je to samozřejmě možné. Součástí školení jsou techniky, během kterých si účastníci vyzkouší formativní hodnocení při praktických ukázkách.
Pořádali jsme již stovky školení, každému kurzu dáváme maximum a reagujeme na konkrétní dotazy učitelů. S formativním hodnocením máme mnohaleté zkušenosti, do Česka jsme přinesli zcela zásadní publikaci Dylana Wiliama Zavádění formativního hodnocení či knihu Responzivní výuka od Harry Fletcher-Wooda. V minulosti jsme společně s PedF UK realizovali projekt formativne.cz, který byl zaměřen na přímou práci s učiteli ve školách.
FORMATIVNÍ HODNOCENÍ I
TÉMATA:
- Co je formativní hodnocení
- Principy a strategie formativního hodnocení
- Cíle učení
- Kritéria úspěchu
- Třídní diskuse a důkazy o učení (žádné ruce nahoře, hromadné hlasování, tříbarevný test / pretest)
- Zásady poskytování zpětné vazby
- Písemná zpětná vazba
Kurz představí tři strategie formativního hodnocení – v průběhu dochází k profesnímu rozvoji pedagogů v oblasti stanovování vzdělávacích cílů a kritérií úspěchu, získávání důkazů o učení, vedení třídní diskuse a poskytování písemné zpětné vazby.
Účastníci se seznámí s technikami a konkrétními postupy, které mohou zařadit do své praxe.
Časová dotace: 8 × 45 minut
Cílová skupina: učitelé ZŠ (1. i 2. stupeň), SŠ, VOŠ, ZUŠ
Technické požadavky: projekční plocha (PC s PowerPointem; případně si počítač přivezeme vlastní), internet, ozvučení
Garant: Mgr. Květa Sulková
Lektoři: Michal Orság (Květa Sulková, Tomáš Ficza)
Cena: dle akreditace MŠMT (DVPP) je cena stanovena na 2 500 Kč / účastník (popř. dle individuální dohody ceny školení pro sborovnu)
Akreditace MŠMT pro šablony: Ano
Všechny naše vzdělávací akce realizujeme u vás ve škole, po celé ČR.
Pokud máte o školení zájem, kontaktujte nás na:
info@edukacnilaborator.cz, +420 212 245 509 nebo níže přes formulář.
Školení je akreditováno MŠMT pod č.j.: 14757/2022-2-479 (11705/2020-2-245; 34594/2019-1-1005).
Chcete vědět víc? Napište si o kurz
Na Formativní hodnocení I navazuje Formativní hodnocení II.
FORMATIVNÍ HODNOCENÍ II
TÉMATA:
- Formativní hodnocení v praxi
- Zjišťování porozumění celé třídy (hromadné hlasování)
- Klíčové otázky
- Ústní zpětná vazba
- Postup zavádění vzájemného hodnocení
- Sebehodnocení (podceňování, přeceňování žáků)
- Vybrané techniky formativního hodnocení
- Paměť a učení (krátkodobá a dlouhodobá paměť, kognitivní přetížení)
Určeno absolventům semináře Formativní hodnocení I.
Kurz představí další strategie formativního hodnocení a v průběhu dochází k profesnímu rozvoji pedagogů v oblasti získávání důkazů o učení, poskytování ústní zpětné vazby, vzájemného hodnocení či sebehodnocení žáků.
Účastníci se seznámí s technikami a konkrétními postupy, které mohou zařadit do své praxe.
Časová dotace: 8 × 45 minut
Cílová skupina: učitelé ZŠ (1. i 2. stupeň), SŠ, VOŠ, ZUŠ
Technické požadavky: projekční plocha (PC s PowerPointem; případně si počítač přivezeme vlastní), internet, ozvučení
Garant: Mgr. Květa Sulková
Lektoři: Michal Orság (Květa Sulková, Tomáš Ficza)
Cena: dle akreditace MŠMT (DVPP) je cena stanovena na 2 500 Kč / účastník (popř. dle individuální dohody ceny školení pro sborovnu)
Akreditace MŠMT pro šablony: Ano
Všechny naše vzdělávací akce realizujeme u vás ve škole, po celé ČR.
Pokud máte o školení zájem, kontaktujte nás na:
info@edukacnilaborator.cz, +420 212 245 509 nebo výše přes formulář.
Školení je akreditováno MŠMT pod č.j.: 14757/2022-2-479 (11705/2020-2-245; 34594/2019-1-1005).
FORMATIVNÍ HODNOCENÍ III
STRUKTURA:
- 1. Úvod
- 2. Startovací aktivita
- 3. Zhodnocení uplynulého měsíce
- 4. Představení nových poznatků a postupů
- 5. Tvorba osobního akčního plánu
- 6. Závěr a shrnutí
Unikátní kurz zaměřený na pravidelné setkávání učitelů školy.
S naší odbornou podporou se vytvoří učitelská komunita, jejímž cílem je prohloubit profesní způsobilost každého účastníka v oblasti formativního hodnocení, cílů učení, kritérií úspěchu, poskytování zpětné vazby, vzájemného hodnocení, sebehodnocení, klíčových otázek či motivace.
Učící se komunita učitelů se potkává každý měsíc po dobu jednoho školního roku, a to vždy na 90 minut. Struktura každého setkání je pevně daná.
Počet členů skupiny je stanoven na 8–12. Pokud je tedy ve škole např. 34 účastníků, mohou být vytvořeny 2 skupiny po 8 učitelích a 2 skupiny po 9 učitelích. Všichni se setkávají pravidelně (například každé první úterý v měsíci v čase 16.30-18.00) v jedné místnosti, avšak skupiny pracují samostatně.
Během kurzu se soustředíme na reflexi vaší každodenní práce. Co se vám podařilo? Co se zatím nedaří a jaké jsou příčiny? Co funguje? A co potřebuje další změny?
Časová dotace: 10 × 90 minut prezenčně (+ samostudium)
Cílová skupina: učitelé ZŠ (1. i 2. stupeň), SŠ, VOŠ, ZUŠ
Technické požadavky: projekční plocha (PC s PowerPointem; případně si počítač přivezeme vlastní), internet, ozvučení
Garanti a lektoři: Květa Sulková, Michal Orság
Cena:: 6 500 Kč / účastník za celý roční kurz (popř. dle individuální dohody)
Akreditace MŠMT pro šablony: Ano, 32 x 45 minut (č.j.: 14757/2022-2-479)
Tento kurz realizujeme u vás ve škole, vždy v období září–červen a je určen absolventům školení Formativní hodnocení I a Formativní hodnocení II.
Pokud byste se s dalšími kolegy chtěli prostřednictvím učitelské komunity rozvíjet, kontaktujte nás:
info@edukacnilaborator.cz či +420 212 245 509
.