Nezisková organizace EDULAB otevřela v Mateřské škole Rooseveltova v Olomouci Metodické centrum pro předškolní vzdělávání
Osvěta v oblasti integrace digitálních technologií a nových progresivních metod do edukačního procesu, praktické ověřování didaktických možností propojení moderních a klasických postupů v prostředí mateřské školy a podpora rozvoje digitální gramotnosti učitelů, to vše je posláním Metodického centra pro předškolní vzdělávání, které bylo 15. října otevřeno v MŠ Rooseveltova v Olomouci.
Metodické centrum pro předškolní vzdělávání vzniklo v rámci projektu Školka hrou, který realizuje nezisková organizace EDULAB. Ta poskytuje mateřským školám nejen tištěné a elektronické publikace, ale především metodickou podporu ve formě praktických školení, workshopů, metodických dnů a odborných konferencí. K efektivnímu využití moderních informačních a komunikačních technologií ve výchovně-vzdělávací činnosti pak EDUkační LABoratoř │ EDULAB nabízí mateřským školám metodickou příručku Školka hrou.
Hlavní činností metodického centra v Mateřské škole Rooseveltova budou semináře a poskytování metodické pomoci ostatním mateřským školám v regionu. „Vznik metodického centra je unikátní myšlenkou, která přináší pedagogům mateřských škol možnost profesně se rozvíjet, získávat přehled o nových možnostech pro svou práci, a to vše na základě sdílení pozitivních zkušeností především v praktické podobě. Naši lektoři v něm budou předávat ostatním kolegům zkušenosti z vlastní praxe a také ověřovat nové metody a postupy,“ konstatovala Miluše Vondráková, vedoucí metodička pro primární a preprimární edukaci neziskové organizace EDULAB.
„Naše mateřská škola se snaží přizpůsobit kvalitu vzdělávání potřebám dnešní stále se rozvíjející společnosti. Informační technologie k těmto potřebám určitě neodmyslitelně patří. Domníváme se, že je nutné, aby se děti již od mateřské školy setkávaly s těmi technologiemi a učily se s nimi pracovat. Považujeme je za příjemné zpestření práce dětí, ale i pedagogů. Dochází k rozvoji osobnostních kompetencí dětí a jejich kvalitní a všestranné přípravě k dalšímu vzdělávání,“ uvedla Věra Madejová, ředitelka MŠ Rooseveltova a dodala: „Na metodické příručce Školka hrou oceňuji přehlednost, dostatečné množství klíčových kompetencí, soulad s RVP PV a snadné vyhledávání potřebných informací a tematických okruhů.“
Metodická centra pro předškolní vzdělávání vznikla na vybraných pilotních mateřských školách v Praze, Brně, Ostravě, Plzni, Olomouci, Pardubicích, Ústí nad Labem a Hustopečích. V centrech budou představovány trendy moderního předškolního vzdělávání a možnosti efektivního využití informačních a komunikačních technologií ve výchovně-vzdělávací činnosti.