Třída jesenického gymnázia tablety v hodinách neodkládá, učí se na nich
Nejenom studenti a žáci na jiných školách v Olomouckém kraji, ale také spolužáci na samotném jesenickém gymnáziu mohou jen tiše závidět studentům prvního ročníku této školy. Ti totiž mohou jako jediní v regionu při výuce naplno využívat nejmodernější technologie včetně velké dotykové obrazovky a výkonných tabletů.
Gymnázium se zapojilo do projektu Škola dotykem, který bude testovat přínos nových trendů.
„Získali jsem velmi cennou možnost využívat moderní digitální učebnu a velmi si toho vážíme. Už teď se ukazuje, že to je ku prospěchu vzdělávacího procesu, a tím i žáků,“ uvedl ředitel školy Antonín Javůrek.
Mladí lidé používají tablety stejně často jako mobilní telefony. Teď je mohou jeseničtí studenti používat také ve výuce.
„Nevidím důvod, proč by se měly při vstupu do třídy vypínat a my se měli tvářit, že neexistují. Rychlý přístup k informacím, kreativita a interaktivní vyučování jsou synonyma moderní školy,“ řekl projektový manažer neziskovky Edulab Michal Orság.
Studenti jsou elektronickou výukou nadšeni. V průběhu školního roku budou společně s učiteli využívat nejmodernější výukové aplikace a vytvářet interaktivní materiály, které ukážou možnosti využívání dotykových zařízení ve školách.
„Nikdy jsem nepřemýšlel o tom, že se s tabletem budu učit. Oproti klasické výuce je to obrovský skok a výuka je taky mnohem zajímavější,“ říká student Lukáš Mrňous.
Studenti: S tablety to umíme lépe než učitelé
Nejvíc podle něj pomáhají tablety v matematice nebo angličtině. Přístroje ale nezahálejí ani v jiných hodinách. Výjimkou je snad jen tělocvik.
„Já jsem z toho nadšená. Myslím, že téměř všichni, co tu ve třídě jsme, už máme dost zkušeností s tabletem,“ řekla studentka Zuzana Kačorová. Studenti mají podle ní s tablety náskok proti pedagogům.
„Tablety lépe ovládáme, protože je máme denně v rukou. Kantoři jsou zase lepší v přípravě prezentací,“ míní studentka.
Výsledky jesenických studentů s novými výukovými technologiemi budou součástí rozsáhlého výzkumu, jehož cílem je zjistit přínos dotykových technologií ve výuce. Ten má mimo jiné za cíl změnit vnímání a postoje žáků a učitelů k moderním výukovým pomůckám.
Zdroj: olomouc.idnes.cz